به وبلاگ من خوش آمدید
دانلود 1
دنياي خنده 1
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش و اطلاعات دریانوردی و آدرس daryanavard.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 160
بازدید کل : 33585
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 ECHO SOUNDING

 به نام آفریننده ی دانش

یک تکنیکی است که با استفاده از امواج صوتی به صورت پالس عمودی به سطح کف دریا یا کشتی غرق شده و یا به زیر دریایی برخورد کرده و دوباره به کف کشتی باز می گردد و اندازه سطح ازاد زیر کشتی را می دهد.

این سیستم به علت حادثه تایتانیک(١٩١٢) لازم الاجرا گردیده است.

سرعت این پالس حدود ١.۵ کیلومتر می باشد.این سیستم علاوه بر کشتی های بزرگ و کوچک در کشتی های ماهیگیری مورد استفاده قرار میگیرد.

سیستم اطلاعات و نشان دهنده نقشه های الکترونیکی ECDIS

در قدیم و حتی امروزه دریانوردان با کمک نقشه های دریانوردی که با داشتن اطلاعاتی از قبیل طول و عرض جغرافیایی جهت حرکت ،عمق آب ، مکانهای خطرناک برای دریانوردی ، نشان دادن محلهای مناسب برای لنگراندازی ، ماهیگیری و ... به دریانوردی می پرداختند.

اما با آمدن سیستم جدید ECDIS دریانوردی ایمن تر و دقیق تر و راحتتر شده است. ECDIS یک فرم مخصوصی از سیستم اطلاعات دریانوردی پایه گذاری شده بر اساس کامپیوتر که مورد تایید سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و کنوانسیون SOLAS است.

سیستم ECDIS متشکل از نقشه های دریانوردی که به صورت الکترونیکی درآمده اند است و اطلاعات موقعیت جغرافیایی کشتی ها و خشکی ها از سیستم های GPS ، RADR و AIS (که در پست قبلی توضیح داده شده است) گرفته شده است. در واقع هر منطقه دریایی با توجه مسیر حرکتی دارای یک CD می باشد که در آن تمام اطلاعات نقشه و منطقه به صورت الکترونیکی درآمده و در سیستم ECDIS بکار می رود.

  سیستم شناسایی اتوماتیک ( AIS )

 

سلام دوستان ، من برادر آقای پویا کوشنده هستم که برای اولین بار است که دارم وبلاگ می نویسم و می خواهم در رابطه با فناوری هایی که در کشتی های دریانوردی استفاده می شود صحبت کنم.

AIS (Automatic Identification System) یا سیستم شناسایی اتوماتیک :

امروزه این سیستم در تمامی کشتی ها و ایستگاه های ترافیکی شناورها استفاده می شود. به طور کلی این سیستم مشخصات و موقعیت شناورها را به ما می دهد.

این سیستم اطلاعاتی اعم از موقعیت جغرافیایی ، سزعت ، مسیر حرکتی ، نوع بار ، مقصد و ... نزدیکترین کشتی ها و ایستگاه های خدمات ترافیکی شناورها را می دهد.

کارایی این سیستم با کمک سیستم گیرنده و فرستنده (VHF ) همراه با یک سیستم دریانوردی الکترونیکی مانند GPS و دیگر وسایل سنسوری دریانوردی همانند JYRO COMPASS تکمیل می شود. سازمان جهانی دریانوردی (IMO ) در کنوانسیون بین المللی ایمنی زندگی در دریا (SOLAS ) اعلام کرده که سیستم AIS بایستی بر روی کشتی های با توناژ 300 تن و بیشتر از آن و تمام کشتی های مسافربری بدون محدودیت سایز نصب گردد.


کارایی های سیستم AIS :

- Collision Avoidance ( کم کردن خطر تصادف )

- Vessel Traffic Services ( خدمات ترافیکی شناورها )

- AIDS to Navigation ( کمک شایان به دریانوردی)

- Search and Rescue ( جستجو و رهایی )

- Binary Messages ( پیامهای جفتی و فرستادن پیامی همانند SMS به کشتی ها )


*( IMO (International Maritime Organisation

*( SOLAS ( Safety of Life at Sea

 



+ نوشته شده در یک شنبه 25 دی 1390برچسب:,ساعت 19:39 توسط امیر دریس |